PRAKTISK
INFORMATION
Öppettider
Öppettider: 6:30-17:30. Vid behov av andra tider än ordinarie öppettider kontaktas rektorn.
Sommarstängt v. 29-30 varje år. Ersättningsförskola finns vid behov.
Vi använder Tyra-appen som kommunikationsredskap mellan oss och vårdnadshavare. Där får du bl.a. följa ditt barns vardag på förskolan genom lärlogg och blogg.
Försäkring
Alla barn på Hövdingens förskola är försäkrade av Västerås Stad.
https://www.vasteras.se/barn-och-utbildning/forsakring.html
Hantering av synpunkter och klagomål
Vi på Hövdingens förskola är stolta över vår verksamhet och vi vill bibehålla god kvalité och hela tiden utvecklas och bli bättre. Då är du som vårdnadshavare viktig.
Om du har synpunkter på vår verksamhet så vill vi gärna veta det.
Våra rutiner för detta är följande:
Klagomålet/synpunkten kommer in via anteckningar på Tyra, alternativt kontakta rektorn via mejl, anna-karin.bjorklund@lifecenter.se. Skriv rubriken ”klagomål och synpunkter” på båda.
Ärendet handläggs/utreds av rektor.
Uppföljning sker för att se om klagomålet är åtgärdat, om inte sätts upptrappade åtgärder in.
Beroende på klagomålets art får anmälaren muntlig eller skriftlig återkoppling om handläggning och åtgärder
Alla klagomål rapporteras till huvudmannen.